måndag 28 september 2009

Gästspel på Angelini



I helgen vara jag uppe och gästspelade i Umeå på restaurang Angelini, det var verkligen roligt. Jag tillsammans med köksmästare Nisse Albertsson hade satt i hop en sexrätters meny där jag stod för tre desserter. På bilden ser vi hela gänget som gjorde helgen så lyckad.



Jag och Nisse när vi patrulerade runt och minglade med gästerna, alla verkade mycket nöjda med både varma och kalla maten. Tycker all personal och alla gäster var så trevliga. Känns verkligen som man träffat nya vänner.



Här står jag och trycker mice an place, desserterna jag gjorde var chokladkaos, åkerbärsdesserten och min lemonmyrteldessert. Det var lite vågat och jag var lite nervös att skicka dom till så många som 80 gäster, men det gick strålande och i bland måste man våga spela lite högt.

Jag vill tacka Nisse och alla andra för en rolig helg och förhoppningsvis kommer jag tillbaka till Umeå snart igen.

www.pastrydesign.se