onsdag 20 augusti 2008

Saltkaramellbavaroise med Äppelgelé


Det här är ytterligare en av mina nya skapelser. Den här tycker jag nog är snyggast av alla dom ny. Även om det är svårt att säga,alla känns som mina små bebisar så här i början. När det gått några månader vill jag helst inte se dom längre, man tröttnar på dom. Det finns desserter som jag gjort för 3 år sen, när jag ser dom skäms jag. Men sen tänker jag att det är kul att se hur man utvecklas hela tiden,och att det går framåt. Men grejerna jag gör nu tröttnar jag bara på jag tycker fortfarande att dom är bra.


Om jag ska återgå till desserten så är det en Saltkaramellbavaroise med ett gelé på Granny Smith äpplen, som jag har på bavaroisen. För att få lite mer färg och finess har jag även Vattenkrasse,Rödamangoldskott och Shisokrasse uppe på gelét.Avslutningsvis har jag en sorbet på kondenseradmjölk. Den kondenserademjölken har jag kokat två timmar i burken i vatten för att få en härlig kola konsistens.Dom små prickerna år Pedro Ximenez(Sherry) som jag reducerat ner.