torsdag 27 mars 2008

Smultronmousse med Fläderskum och sorbet smaksatt med Jordgubb, Mynta och Citron



Hade den här desserten på menyn förra sommaren och det här är en av dom sämsta desserterna jag gjort utseende mässigt enligt mig så här i efterhand. Då kan man undra varför lägger Karln upp den då, jo det ska jag bertätta. Min stora idol när jag var liten var Kenta Nilsson jag spelade alltid landbandy varje ledig stund i skolan och på fritids. Då var jag alltid i klädd Djurgårdsmatchtröja och lekte Kenta Nilsson. Så när min stora idol från förr ärade oss med ett besök så var det väldigt spännande. En av våra hovmästare sa givetvis till Kenta Nilsson att konditorchefen är ett stort fan och Djurgårdare. Så då vill Mr Magic snacka lite med mig ,det var nervöst till en början men Kenta var väldigt trevlig och lättsam så det var inga problem. Det här är en kväll jag sällan glömmer. Kenta gillade desserten också kan jag tillägga. Jag hoppas det inte är det sista jag sätt av Mr Magic på Operakällaren.