måndag 5 maj 2008

Bär i Campari Orange



Det här är en ny rätt som jag har på min sommarmeny som börjar gälla i morgon. Det är en gelé på Campari Orange alltså Campari och apelsinjuice,som också är en klassisk drink. Jag har fått höra av min gode vän Andrés Leon som är Sveriges bästa bartender att jag borde jobba mer med bittra smaker. Det var dessutom Andrés som gav mig smeknamnet Top Roos fast det är en annan historia.


Sen har jag flädermousse ,smultronsorbet och en nougatinskruv. En av mina bästa vänner Micke har precis kommit hem efter två år i Usa och på hans inrådan har jag nu bytt namn på bloggen, för att allt ska vara seriösare. Han jobbar som art director så han har koll på sånt här. Han sa till mig att jag är en Pastry Designer, jag tyckte det lätt väldigt bra så då tog jag det. Jag vill inte på något sätt vara som alla andra jag vill sticka ut, och då är jag den första som kallar mig Pastry Designer.