söndag 24 augusti 2008

Manjaripannacotta med Lakrisglass




Här har jag en Limekaka med en härlig lakrisglass på den .Brevid den ser vi en liten pannacotta på Manjarichoklad som jag gjutit i små savarängformar. Sen har jag till höger en kräm på lime. Det roliga med den här dessertern är ändå pärlorna som jag gjort på hallon. Det finns massa olika sätt att göra såna här små pärlor. Jag har inte andvänt några kemikalier, utan bara naturliga ämnen.Texturas är inget jag andvänder i mitt konditori, vi gillar att lösa saker på andra sätt.För dom som inte vet kan jag säga att texturas är en kollektion av produkter som tagits from av El Bulli i Barcelona. Det är ämen som man blandar med varandra eller med andra produckter, och så får man olika reaktioner. T.ex. så kan de servera en gelé varm, med bibehållen form

Nu åker jag till Frankrike hörs om en vecka :-)