onsdag 17 september 2008

Det börjar närma sig nu




Det här var den andra desserten jag bjöd på i fredags när Valrhona bjöd på höstnyheter. Här har jag gjort en chokladkola, det är en miniatyr av en av mina desserter jag har på menyn nu. Finns längre ner på sidan om man e sugen på att veta mer om den.

Det här hänt mycket grejer i dag, och bara roliga saker. Först fick jag bilderna från Pelle Lundberg, på jobbet jag gjorde förra veckan åt Servera. Det kommer komma ett sju sidor långt repotage, med bilder och recept på sju saker jag skapat med jul känsla. Mer om det och bilder kommer sen. Har nu måndag,tisdag kännt att det inte går framåt med mina grejer inför OS.

Det har varit frustrerande när vi har våran Setup på Söndag. Men när jag var i Frankrike för några veckor sen träffa jag Martin Isaksson som har Chokladfabriken. Martin är en av Sveriges främsta Konditorer, och han är väldigt trevlig och ödmjuk trots sin kundskap. I allafall så erbjöd han sig att titta på mina grejer och ge mig små tips. Jag hade nog räknat med att få höra en del hårda sanningar, men det var inte så farligt :-) Jag har nu fått flera bra tips, och det känns mycket bättre nu. Jag är väldigt tacksam att Martin tog sig tid, och jag tycker dom som inte varit på någon av Chokladfabrikens ställen borde gå dit snarast.


Här är Martin till vänster och Ronny Latva på Rc Chocolat i Sigtuna från vår Frankrikeresa hos Valrhona.