lördag 27 december 2008

Exotisktårta



Jag gjorde den här tårtan till våran VD för Nobiskoncernen Alessandro Catenacci när han fyllde 50 år för en tid sedan. Jag känner att den här tårtan personifierar mig just nu. Jag har börjat jobba mycket med chokladfärger jag köpt in från Frankrike, samt olika glittrigapulver. Detta i sin tur leder till en väldigt fin glans om man sköter sina kort rätt.

Den här tårtan är smaksatt med mango,cocos,ananas,lime samt en skvätt rom. Sen är det en pannacotta på passionsfrukt i mitten av tårtan. Jag tyckte tårtan blev så jäkla god att jag kommer göra en dessert till nästa meny som är väldigt inspirerad av denna tårta. I kväll ska jag på 30 års fest. Det är min kollega och vän Fredrik Juhlin från Stockholm Culinary Team som fyller år Grattis Fredrik. För maten står Christoffer Magnusson Domeij även han en god vän och lagkamrat det ska bli mycket trevligt.