fredag 5 februari 2010

Gnetande



Jag fick för mig i går att jag ska börja jobba med en ny dessertmeny. Vi har i januari och februari haft en minimerad meny, det har helt klart haft sina fördelar men man tröttnar rätt snabbt på rätterna. Så med facit i hand så föredrar jag nog när det är som vanligt.

Den här gången hade jag inga anteckningar utan körde bara på. Oftast blir jag ganska ivrig och vill bara hålla på med dom nya grejerna, fast det kanske inte alltid finns tid för det :-). När jag väl bestämt mig för vad jag ska ha till varje dessert så får man börja tänka upplägg och tallrikar och här kan man gå på första minan.

En dessert kan vara jätte snygg men på fel tallrik blir den ful, så det gäller att pröva sig fram. I går bara flöt allt på och då blir man jävligt positiv, i dag gick det lite tyngre men då får tar jag en paus och gå på nästa rätt. Som ni ser på bilden så ser det inte bra ut så det blir att jobba vidare med den här ett tag till. Jag har en torkad chokladmousse smaksatt med lakris i torken och jag tror det kan passa toppen till mango och citron.

Nu är det lägg dags ha det så bra där ute.

www.pastrydesign.se