söndag 9 maj 2010

Fullt upp



Det var länge sen jag bloggade känns det som, så det var verkligen dags att jag tog tag i det. Veckan har varit fullspäckad med roliga grejer, jag har bland annat fotat med Magnus Skoglöf och Matilda Lindeblad två mycket begåvade fotografer så det har varit jätte kul.

Jag har haft möte med en datakille också om att jag ska flytta bloggen inom snar framtid till min hemsida så allt är på samma plats, så blir jag av med den löjliga adressen toproos också.

Jag känner att det går framåt med laget vi hade en super bra träning senast, även om det är fruktansvärt mycket jobb kvar. Det är en positiv känsla och det är bra för framtiden och det som komma ska.



Det börjar dra i hop sig mot juni också och det känns väldigt spännande att ansvara för desserten på en sån stor tillställning som ett kungligtbröllop. Jag har tur som jobbar med Stefano som är hovleverantör så jag får vara med om sånt här kul.



Jag fick i uppdrag i går av Stefano att ta fram en ny dessert till matsalen som ska innehålla något varmt och helst något flamberat. Hmm tänkte jag, det känns inte så Daniel men mer behövdes inte för att få igång mitt huvud. Efter ett tag slog det mig att man behöver inte flambera äpplen eller något sånt halv tråkigt, utan man kan gör vad sjutton som helst.

Det jag nu vet är att det ska vara en dessert med blåbär och det har jag inte gjort någon dessert med tidigare. Mer om det kommer så klart när den är klar.

Ha det så bra alla nu väntar sängen.