lördag 1 maj 2010

Sosa



Jag har haft en hel del att stå i och har tyvärr inte hunnit blogga någonting. Jag fick den stora äran för några veckor sen följa med och besöka Sosa fabriken i Barcelona. Den lilla mannen på bilden som liknar Harry Patter är Mr sosa himself.





För er som inte känner till Sosa så kan jag berätta att dom säljer allt i från nötter till kött, dom har allt och det är mycket roliga konditor grejer. Sosa säljer även alla texsturas produkter och nu för tiden så snackar folk om att det är ute att jobba med sånt. Jag tycker det resonenmanget inte håller. Krogar kanske inte håller på och gör sfärer som man gjorde förrut men nu har man upptäkt vad mycket hjälp man kan ha av produkterna utan att dom syns. Nu har kockar och konditorer har lärt sig andvända dom på rätt sätt. Mr sosa sa också att han tycker personligen att man inte ska märka att man andvänt produkterna, bara att resultatet blir bättre med dom i. Det som kan tilläggas är att nästan allt är helt naturligt och kommer från naturen och från tex alger.



Den här maskinen gillade jag den tillverkade alla frystorkade frukter och bär och det är en av sosas bästa produkter enligt mig.



Här stod dom och packade Malto sec en av dom produkterna jag andvänder flitigast, med det gör jag tex snö och pulver. Det var verkligen kul och häftigt och se och jag kom med massa bra och roliga idéer för framtiden.