tisdag 3 mars 2009

Drömmar om det Kungliga bröllopet



Det är en sak som jag inte tror någon ur det svenskafolket har missat, att våran Kronprincessa Victoria och hennes Daniel Westling ska gifta sig nästa sommar. Jag har funderat en hel del på det här och jag hoppas verkligen att jag kommer få göra bröllopsdesserten, det är vad jag mest av allt skulle vilja, tänk vilken ära. Det skulle inte heller vara dumt att få göra tårtan, men som sagt man kan aldrig riktigt veta men jag hoppas och väntar med spänning.



Operakällaren är kunglighovleverantör så vi ligger nog ganska bra till att få den stora äran att komponera bröllopsmenyn. Givetvis har inte jag en anning om hur det kommer bli, men man kan alltid få drömma sig bort och det finns nog inget större uppdrag för en konditor i Sverige en just det här.