måndag 9 mars 2009

White Guide 2009



I dag var det den årliga White Guide galan, som jag har berättat om tidigare så var vi nominerade i flera kategorier och vi slutade som vinnare i en av dom Årets Serviceupplevelse. Jag tycker det är super roligt och vi kom på plats sex totalt av alla krogar i sverige, det är ett bra betyg.

Det som känns extra kul här är att vi precis fått en ny resturangchef i Per Eriksson som vann det här priset med Lux för något år sedan, så vi kommer bara bli ännu bättre. Men det som glädjer mig mest är värvningen av Daniel Höglander från Esperanto, en väldigt duktig och rolig kille som kommer bidrar med mycket till vårat kök.



Personliga glädjeämnen från kvällen är att min Banana Split blev vald till Årets Bästa Dessert tillsammans med en annan dessert från 28+, verkligen super kul.



Sen blev min Samlmbärsmousse i saffransgelé årets regionala dessert. Även den delad men en annan dessert i det här fallet från Lejontornet.

Det känns som jag och min personal kämpat väldigt hårt under några år och nu har vi verkligen blivit upptäckta. Jag kan känna personligen att det här är långt i från dom bästa desserterna jag skappat på sista tiden men nu börjar folk få upp ögonen och det inspirerar mig till att skapa ännu bättre desserter framöver.

Så här skriver White Guide om mina desserter - Överhuvudtaget är desserterna en ögonfägnad med läckra kontraster.

Fotograf på båda av desserterna är den duktige Magnus Skoglöf tack för fina bilder.