söndag 20 december 2009

Julen och kommande händelser



Julbordet börjar gå mot sitt slut och det har varit rätt tråkigt och jobbigt, men jag har börjat tänka på allt kul som kommer i januari.

Vi ska givetvis byta meny och då har jag skrotat min mariekexglass med lilla tuben till. Det blir i allafall tre nya rätter i januari som känns väldigt spännande. Jag har också blivit inbjuden av Pastry in europe att jobba i ett working kitchen för Belgien, Holland och Luxemburgs bästa kockar, det känns verkligen roligt att dom vill ha dit mig.

Sen gör det mig givetvis nervös men det är sånt man växer av. Desserten till framför allt varmköket på vm måste bli klar i januari, men även dom på kalla bordet måste börja ta form nu så jag har att göra och det känns super kul.

Jag har också börjat drömma om eget ställe mer och mer, det ligger säkert i allafall minst ett år bort, men jag har börjat investera lite i material som kan vara bra att ha sen när det är dags.

Det här året blev också första året för den nya konditortidningen So good att komma ut. Det är en spansktidning på engelska och jag har aldrig sätt en tidningen som är så bra. Det kommer två nummer per år och dom är tjocka som en bok. Jag minns den dagen jag skulle gå in och beställa dom på deras hemsida, jag fyllde i alla mina uppgifter och så gick det en dag....

Sen får jag ett mail från en av cheferna och han frågar om jag från lilla Sverige vill vara med. Det blev ganska många glädje hopp här hemma och min sambo fick höra mig prata om det där i veckor. Här vill jag passa på att tacka alla underbara människor som har ställt upp med bilder så det här kunde bli möjligt.

Jag tänker på Susanna Blåvarg , Martin Goodwin och David Back med hela mat och vänner gänget samt David Khabbazi som även jobbar för tidningen RS.

Det var allt för nu hörs om några dagar.

David Khabbazi har tagit bilden ovan.

www.pastrydesign.se