söndag 13 juni 2010

Blåbär




Stefano bad mig för ett tag sedan att ta fram en varm dessert, jag var skeptisk för jag är rätt kass på det. Jag har intalat mig själv att det ofta inte blir så cleant med varma grejer på tallriken. Sufflé känns rätt tråkigt så då fick det bli en flamberad blåbärs brioche. Flamberingen görs ute i matsalen så läggs den bara på tallriken.

Till det här serveras mjölkkokade sagogryn, vaniljbavaroise och blåbärskräm.Sorbeten är på yoghurt och blåbär. Jag har dekorerat med granskott och det var faktiskt riktigt gott till.

Veckan har varit ganska fart fylld vi har haft landslags träning och så har vi börjat trycka upp desserten till Victoria och Daniel. Det ska bli en stor ära att få skapa desserten till dem och väldigt spännande. Jag ska försöka lägga upp bilder från mitt besök på L2o också det var riktigt bra där.

På återseende må så gott.