lördag 5 juni 2010

Moto

Moto var nästa resturang vi besökte, jag hade bara hört dåligt om stället innan om jag ska vara ärlig. Men jag tycker det verkade så vrickat och skumt att jag ville pröva själv.



Första lilla grejen man fick var menyn i ätbartformat. Trycket var på ett bröd så det smakade inget speciellt.



Co2 grapefruit.



Bubble tea.



Red bull paella.



40mhz pheasant.



Clam bake. Ljuset som stått på bordet i tre rätter blev nu sås till denna rätt, verkligen kul fst vi båda anade att något skulle hända med det.



Yellow snow en av mina favoriter det var en liten curry gryta.



Cuban cigar. Riktigt cool, cigarren var som en kåldolme linknande sak.



Forrest roll. Det var inte sushi det var en risotto med tillbehör coolt och väldigt gott.



Miatake nuacman. Åter igen vrickat svampen var ingen svamp men det var en svamp. Dom förklara lite så här. Svampen, steks, torkas och gjuts igen till svamp :-).



Deli-style pasta. Det här var tydligen en känd paj som dom gjort om.




Shabuccino. Här fick man göra sin egna kaffe med mjölk och socker.



Duck & molé.



Crépes that are cheese.




Pina colada cereal. Svårt att se av all rök på bilden men det var ananas och kokos som blandas i flyttande kväve riktigt gott och det är alltid kul när det ryker. Linda ser ut som ett litet barn på alla bilder med rök så roligt att se :-)



Rainbow sprikles. Halstrad anklever och anklever cupcakes.



Phad thai esque. Limeen såg ut som en lime men var det inte, helt okej tyckte jag.




Banana split- Tyckte det smaka gott men lite halv äckligt att ha tre plast pipetter i en liten tallrik.



Acme bombs. Förbannat kul sen sa våran servitör som förövrigt var den bästa på den här resan om ni inte blåser ut sprängs allt och ni får allt på kläderna, det kallar jag fine dining.



Chocolate truffles. Jag får i bland höra att det är för mycket pulver i desserten, jag säger så här om denna lyssna inte på anti pulver folk :-) riktigt god.



Root beer float.

Jag hade sätt en del grejer från moto på youtube som jag tyckte sätt coolt ut. Men jag hade verkligen inga förväntningar med tanke på att alla jag pratat med sågat stället. Våran servitör i kraftig mustasch var bara han en upplevelse, men sen tycker jag nästan allt var gott. Presentationerna var inte så snygga men hellre det och att detsmakar gott. Motos stora meny kosta nästan lika mycket som Alinea och det var kanske lite för mycket. Men överlag är jag mycket nöjd med mitt besök.