måndag 3 mars 2008

Frantzén-Lindeberg

Var med några goda vänner i lördags och åt 20 rätters menyn på nya resturangen Frantzén-Lindeberg i gamla stan. Jag tycker det är väldigt kul att det finns folk som vågar köra sånt här koncept i Sverige. Man kan välja mellan att äta 10 rätter eller 20 rätter. Genom att jag och mina vänner är så arbetsskadade så var valet inte svårt. Jag tänker inte skriva om alla 20 rätter utan jag väljer några. Kan börja med att säga att jag tycker brödet och det hem kärnade smöret var väldigt bra. Tyckte väldigt mycket om pumpasorbeten i ljummen gelé i den rätter var det även pop rocks i det var det coolaste jag ätit på länge. Jag kom i håg jag åt det som barn det är i allafall som små smulor som börjar poppa i munnen. Sen Fastnade jag jätte mycket för pilgrimsmusslan med tobakshonung och brödsmulor.





En annan favorit var mjölkpocherad piggvar i rök med fransk kaviar och ostronpärlor helt underbar rätt.



















Jag måste ha med en dessert också och då väljer jag Citron Medley. Citronkräm , citronsalsa seg maräng samt parafit och citronsalt. Jag älskar citron det är så friskt, man kan inte få för mycket av det tycker jag. Jag rekomenderar alla att göra ett besök hos grabbarna i gamla stan. Dom verkar vara mycket trevliga dessutom.