lördag 19 januari 2008

Canneloni smaksatt med Tutti Frutti




Jag kunde inte värja mig det här gjorde mig upphetsad. Tanken med denna bara ploppa upp ! När man äter Canneloni får man oftast tre rullar, med tomat sås över sen river dom ost på och gratinerar. Då slog det mig jag kan göra det här som en dessert. Det finns en spansk top konditor som heter Oriol Balaguer som började att göra dessertpasta eller den första jag såg göra det, sen har många efter honom gjort det med blandade framgånger enligt mig. I allafall den här jag har gjort är smaksatt med Tutti Frutti olja som jag kom över i måndags (så den smakar som Hubba Bubba) när jag gick på stan med några goda vänner. Det är fyra lager i min Canneloni det är Smultronmousse, Passionsfruktspannacotta, Citronkräm och Pärongelé sen e den då rullad i pastan. I stället för tomatsås har jag jordgubbssås, och i stället för ost har jag riven vitchoklad helt genialiskt enligt mig ;-). Smakerna var så bra så min kollega Nisse sa om jag fått denna när jag var ute och käka så skulle jag vilja ha två. Jag ska sätta upp denna på meny 19 februari så skynda er in och prova den :-)