fredag 1 maj 2009

Cercle des chefs C3

Så var man hemma igen och tyvärr gick det inte som jag hade hoppats. Vi hade fyra timmar på oss att laga våra desserter och den skulle lagas upp till sex personer.



Jag var orolig att köket skulle vara dåligt men jag kan säga att bättre förutsättningar kunde man inte få. Köket var underbart och som ni ser på bilden så hade varje person sin bänk att jobba på.



Ska jag vara helt ärlig hade jag övat engång innan och det vara bara för att ta tid, men jag har gjort den här desserten så mycket att jag verkligen spyr på den.

Genom att det var så länge sen jag skickade in till tävlingen så kunde jag tyvärr inte byta ut den. Jag ändrade lite saker för att stå ut med den och för att hotta till den lite.



I allafall så var jag inte en av dom tre som gick vidare och det är förstås irriterande. Två av dom tre finalisterna tycker jag var helt rätt uttagna, men den sista var långt i från bra. Jag tycker att presentationen på en rätt är verkligen viktigt och den förmågan saknade många.

Många grejer var alldeles för stora och omöjliga att äta, sen tycker jag att ett snyggt glassägg ska alla klara på den här nivån

Just nu låter jag som en bitter och dålig förlorare, vilket jag också är ;-) men jag fick lite inside information och det stod tydligen mellan mig och den finalisten jag var missnöjd med.

Jag tyckte dom flesta fegade och bara körde mousser jag kokade i allafall en kola, där är bra mycket mer som kan gå fel. Men jag känner att jag gjorde vad jag kunde med den rätten och jag jobbade extremt rent och organiserat det är jag mest stolt över.

Nu är det bara att ta nya tag, nu har jag lärt mig vad dom här domarna vill se och ha.

Fredagsdesserten kommer i morgon om någon väntat på den.