tisdag 9 juni 2009

30 års fest och minisemester



Min gode vän Christoffer fyllde 30 år förra veckan så i lördags var det fest dags ute i allemora strax innan norrtälje.



Första rätten vi fick var en glasbakad gös med löjrom och blomkålskräm smak satt med tryffel.



Varmrätten bestod av Lamm som Fredrik grillade på en liten hemma grill, tycker det var sjukt bra mat och det var inte direkt lätt jobbat ute i ladan.



När det var dessert dags så tog jag bara av mig kavajen och körde, det var verkligen annorlunda men kul. Smakerna i desserten var rabarber, hallon och fläder.

Jag vill tacka Joanna och Christoffer för en trevlig fest.



Eftersom både jag och Linda hade lång ledigt så lånade vi svärföräldrarnas husbil och åkte ut till singö och softade där en natt.




På vägen hem i går stannade vi på Väddö Gårdsmejeri och köpte list ost, jag fick med mig lite prover så jag ska pröva om jag kan göra någon god ostdessert på någon av dom.