söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag middag



Den första rätten jag och Linda åt var halstrade pilgrimsmusslor, blomkålskräm, kalixlöjrom och rostad brioche.



Till det drack vi Reichsrat Von Buhl Riseling Trocken 2007



Till varmrätten rostade vi palstenackor, morötter, bakpotatis och smålökar så körde vi det i ugnen med vitlök och timjan. Köttet vi åt var en Hjortfilé, sen hade jag fått en grym tryffelsky från grabbarna i köket, så tack för det.



Till varmrätten drack vi Lynmar Estate 2006 från Russian River Valley, det är ett av dom bästa vin jag någonsin druckit värt varenda hundralapp tack för tipset Christoffer



Desserten var min lilla exotiskadessert med rostadkokossorbet, jag kom undan med ett bra betyg, tur för mig.



Efter desserten åt vi fem olika ostar från Androuet helt fantastiska. Sen vill jag uppmana alla gå till den franska ostbutiken och handla ost, Personalen är mycket påläst och mycket trevlig.



Till desserten drack vi en Moscato D´Asti härligt med lite pärlande bubblor till desserten.



Sen fick Linda pralinerna jag gjort till henne.



Både jag och Linda tyckte middagen var jätte lyckad