söndag 22 februari 2009

Pre-Dessert Mariekexglass



Vi ska från och med tisdag börja med fördessert eller såkallade Pre-dessert. Det är något jag länge velat ha och nu har jag äntligen fått min vilja igenom.

Jag har funderat endel på vad man kan ha och det resulterade i en favorit från när jag var liten. Det blev en cool Mariekexglass.
Till mina kex åt jag alltid smör, så något med smör ville jag ha till min glass.

Jag pratade med Daniel Höglander på jobbet om idén och han gav förslaget att ha brynt smör till. Resultatet blev efter många timmars funderande tillsammans med Tea, en minitub fylld med en kräm av brynt smör.

Så nu har jag köpt in nästan 400 små tuber som jag fyller med den supergoda krämen.

I fördesserten ville jag också få in den röda och guld färgen från mariekexförpackningen. Det blev en rödmålad chokladplatta och lite bladguld.

Så nu får alla gäster som äter dessert på Operakällaren mariekexglass med kräm på brynt smör, som dem själva får smeta på från sin alldeles egna Operakällarentub. Det här är bland det godaste jag gjort på länge och helt magiskt.

Helt klart nöjd!