torsdag 19 februari 2009

Nomineringar till White Guide 2009



När jag kom till jobbet i går fick jag veta White Guide Nomineringarna för 2009. Galan är måndagen den nionde mars på Grand Hotel och vi är nominerade i hela fem stycken kategorier, det känns så himla roligt. Jag kom i håg när jag för tre år sedan stod på galan och tänkte jag vill verkligen vinna det här någon gång. Det som skiljer sig från då är att vi nu är mycket bättre, men också att det priset jag så gärna ville vinna inte längre går att vinna "Årets Dessertupplevelse".

Jag vet inte varför priset försvann men livet går vidare i allafall. Det finns ändå en utmärkelse i Guiden som heter Åretsdessert det skulle jag inte heller ha något i mot att få. Magnus Skoglöf den duktiga matfotografen har varit hos oss och tagit massa bilder till White guide, bland annat på tre av mina grejer, det gör mig lite extra laddad att vi kanske kan ta hem någon av dom fem nomineringarna.

Jag kommer missa att gå på galan för jag och min flickvän Linda ska ner till Malmö helgen innan för att äta på Trio så vi kommer inte hem förrens på måndagkvällen.

Det är roligt med Trio som förra året hette Trappaner, att dom är nominerade i tre kategorier. Vi är jätte laddade att äta hos dom, det verkar super bra och mer om Trio kommer givetvis efter besöket. Om man är sugen på att läsa alla nomineringarna så kan man trycka på länken här